גודל טקסט:
שינוי צבעי האתר:
מקשי קיצור
S - עבור לתוכן העמוד
1 - עמוד הבית
4 - חיפוש
הצהרת נגישות

עיצוב בבטון - מוצרי בטון לבית הלהיט החם הבא!

חומר עמיד, גמיש ויפה

האסוציאציות הרגילות העולות במוחנו בהקשר למילה "בטון" רחוקות לרוב ממה שאנו מחשיבים לאסתטי. סביר להניח שאנו נזכרים במבנים כעורים ואפורים כמו בית הספר היסודי שלנו, אצטדיון כדורגל ישן או מבנה תעשייה שנהגנו לעבור לידו בעבר. ואכן, הבטון של העבר היה חומר חזק, פונקציונלי ופרקטי, אך נטול כל טיפה של אסתטיקה, ויש שיאמרו אפילו מכוער ומדכא.

למרבה השמחה, אין בין הבטון ההוא לבין הבטון המודרני כמעט דבר. היום נהוג לעשות שימוש בבטון אדריכלי – חומר בעל עמידות מוגברת, שמספק גם גמישות עיצובית המאפשרת להפוך אותו למבנים ומוצרים אסתטיים ודקורטיביים.

בטון אדריכלי – GRC

חומר ה - GRC הינו חומר העשוי מתערובת של בטון וסיבי זכוכית. סיבים אלו מחזקים את הבטון יותר ממה שהיה אפשרי בעבר. הם גם הופכים אותו לחסין מאד מפני אש, מים ופגעי מזג אוויר, וגם כאמור לגמיש מאד וניתן לעיצוב. בעשור האחרון נעשה שימוש רב בחומר זה בבניית מבנים מכל הסוגים, משרביות בטון, מסגרת חלון.

במקביל, משום שהחומר כה נוח לעיצוב, התחלנו לראותו יותר ויותר גם בחללים פנימיים של בתים, בחיפוי קירות חוץ, ספסלי בטון כחלק מריהוט רחוב ועיטורים, אדניות בטון ועוד. אנשי מקצוע בתחום נוהגים בשנים האחרונות ליצור ממנו גם אלמנטים מרחביים דקורטיביים כגון "תחרות" יפהפיות ועדינות, צורות עגלגלות ורכות, קשתות וקרניזים המעטרים בתים מבפנים ומבחוץ ומוסיפים להם טאץ' מודרני-יוקרתי.

מוצרי בטון לבית - רעיונות למתנות לעובדים

אם אתם אדריכלים, מעצבים, מחפשים מתנות לעובדים או בעלי חנות למוצרי בית, הנה מספר רעיונות שתוכלו לאמץ:

קערת אש מבטון

כפי שכבר הזכרנו, אחד היתרונות הגדולים של בטון אדריכלי הוא שהוא חסין מאד לאש, ולכן ניתן להדליק אש בכל כלי העשוי ממנו ללא כל חשש. הכלי לא יישרף, לא יינזק או ייאבד את צורתו, ויכיל ויבודד את האש כך שסביבתו לא תתחמם. זה מאפשר הכנסה של אלמנט האש הביתה בדרכים חדשות מלבד הדלקת נרות או אח מבוערת, שכידוע אינה הולמת בדרך כלל את האקלים הישראלי. לכן בזמן האחרון אנו רואים עלייה גם ביצירת אביזרים דקורטיביים לבית מבטון אדריכלי בשילוב אלמנט האש.

קערת אש לבית היא המצאה נפלאה המשלבת מספר מגמות תרבותיות-חברתיות עולמיות שאנו רואים בעקבות משבר מגיפת הקורונה – השיבה אל חיק הבית ומציאת איזון חדש בין עבודה והחיים שמחוצה לה, ובמקביל – התגברות המודעות למצבנו הנפשי-רגשי והצורך בקרקוע (grounding), איזון והפחתת סטרס. קערות אש כשמן כן הן – כלים מבטון אדריכלי שבתוכם מפוזרים חלוקי נחל, שגם הם עמידים בפני אש. לתוך הקערה מכניסים פחית בעירה שיכולה לבעור עד שש שעות ברצף, וניתן לכבותה ולהדליקה שוב מתי שרוצים בקלות.

קערות אשכאשר קערות האש מוצבות בחצר או במרפסת, ניתן לטפטף לתוכן תוסף טבעי העשוי מציטרונלה כדי להרחיק יתושים וחרקים אחרים. כך תוכלו למנוע מהם להיכנס לבית או להטריד אתכם בזמן שאתם נהנים לשבת לצד הקערה הבוערת, לעבוד על הלפטופ שלכם או סתם לקרוא ספר ולנשום קצת.

אך קערות אש אינן מיועדות רק לאזורי חוץ. במקום להדליק נרות ריחניים בבית, תוכלו להדליק למספר שעות את קערת האש שלכם גם בתוך הבית. אם תטפטפו לתוכה ריחות ארומטיים או שמנים אתריים בעלי השפעה מרגיעה ונעימה, או להיפך – מעוררי אנרגיה ושמחה, הבית יתמלא בריחות רעננים, נקיים או משכרים, על פי העדפתכם.

ריחות בישול וטיגון או ריחות בלתי נעימים אחרים שנמצאים בכל בית יפוגו בהדרגה, והאוויר בבית יטוהר. דרך אגב, המונח "קערה" במקרה הזה לא מחייב שהכלי יהיה בהכרח עגול. ניתן בהחלט להשיג "קערות" אש מלבניות או מרובעות, בגדלים ועיצובים שונים.

כלי לנר מבטון

כלי לנראם אין לכם אפשרות או מקום בבית לקערת אש, אפשר להסתפק בכלי בטון לנרות העשויים מבטון אדריכלי. בשל היותו של החומר גמיש ויפה כל כך, ניתן ליצור ממנו מחזיקי נרות שטוחים או גבוהים, בכל צורה וגודל, בעיצובים, דוגמאות וטקסטורות שונים.

תוכלו לרכוש כלי לנר הכולל כבר נר, או ללא נר – ולהוסיף אחד משלכם, באיזה ריח וצבע שאתם מעדיפים. הכלים יכולים לשדרג מאד כל פינת ישיבה או קריאה נעימה בבית, ולאפשר לבעל הדירה לתפוס שעה שקטה ורגועה לצד ריח נר מפנק.

הריח ימלא בהדרגה את כל הבית ויפיג מצב רוח רע, לחץ ואת עייפות וקשיי היום. אם בעלי הבית עובדים מהבית ונמצאים רוב שעות היום במשרד ביתי, הדלקת נר במשרד יכולה להכניס שמחה, רוגע ואווירה כיפית ליום העבודה שלהם.

 

עציץ בטון בודהה - עציצים מעוצבים לבית ולמשרד

עציץ בודהה

אחד מציטוטי הבודהה האהובים עלינו הוא המשפט "אם החמלה שלך אינה כוללת את עצמך, היא אינה שלמה". כיצד נזכור לחמול על עצמנו בתוך חיי היומיום הרעשניים, התובעניים והמאתגרים שלנו בעולם המודרני?

קל – התשובה היא עציץ מבטון אדריכלי מהמם שהוא גם פסל של בודהה! עציצים מפוסלים אלו מגיעים בגוונים מונוכרומטיים, על הרצף מלבן, דרך גווני אפור שונים ועד לשחור.

ניתן לשתול בהם סוקולנטים, שהם עוד אלמנט עיצובי פופולרי ביותר כיום, בגדלים, צבעים וסוגים שונים. עציץ בודהה יכול לקשט מדפים, שולחנות צד או סלון, פינת עבודה בבית וכו'. הוא יזכיר לבני הבית לקחת נשימה מדי פעם ולהיות טובים יותר, גם כלפי עצמם. העציצים מתאימים לכל סגנון עיצובי ומוסיפים טוויסט מתוחכם, אמירה ומסר שכל לקוח ישמח שיהיו חלק מן הבית החדש שלו. 

פנו אלינו אם אינכם בטוחים כיצד יכולים מוצרים דקורטיביים לבית מבטון להוסיף לעיצוב שלכם ואילו רעיונות נוספים יכולים להתאים לו, המומחים שלנו ישמחו לייעץ לכם כיצד לשלב את המוצרים בעיצוב הבית באופן מיטבי.

קבוצת אלוקל- פתרונות נוספים

בקבוצת אלוקל קיימות חמש חטיבות אשר מציעות מגוון רחב של פתרונות למעטפת הבניין מאלומיניום ומ-GRC.

כל הזכויות שמורות ©  לקבוצת אלוקל
הזן את האימייל שלך ולחץ על שלח כדי להתחיל בתהליך שחזור הסיסמה
למידע נוסף צרו איתנוקשר
שירות לקוחות שיווק ומכירות